Miesiąc: Luty 2017

 

Lekcja wychowania fizycznego w „JUMPCITY”

21.02.2017 r. uczniowie klasy 6A udali się do JUMPCITY na lekcję wf-u. Wszyscy z ogromnym zaangażowaniem wykonywali polecenia przemiłego trenera. Były to skoki, wyskoki, fikołki, salta i wiele innych ewolucji sportowych. Śmiechu i radości było co niemiara. Na koniec trener pochwalił naszą klasę, mówiąc, że jesteśmy zgraną grupą.
Do domu wróciliśmy w wyśmienitych humorach.

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO

20 lutego odbył się apel dla uczniów klas IV-VI z okazji Dnia Języka Ojczystego, który przypada na 21 lutego. Podczas apelu uczniowie koła teatralnego w krótkim programie artystycznym przypomnieli, że dzień ten ustanowiło UNESCO dla podkreślenia bogactw różnorodności językowej świata. Uczestnicy spotkania mogli sprawdzić swoją artykulację i wymowę w łamańcach słownych. Na zakończenie obejrzeliśmy animowaną historię języka polskiego przygotowaną w ramach kampanii społecznej „OJCZYSTY ZNAM, LUBIĘ, SZANUJĘ”. PAMIĘTAJMY! BĄDŹMY „Ą” i „Ę”.


„Math is cool”

18.02.2017r. trzech uczniów klas szóstych – Michał Drabina, Wojciech Liss i Kuba Czujko – wzięło udział w Gdańskim Konkursie Matematycznym w języku angielskim.
Polecenia były w języku angielskim, a stopień trudności zadań przysparzał konkursowiczom spore trudności.
Wojtek Liss, uczeń klasy 6B, zdobył punktowane, szóste miejsce. W konkursie brało udział 40 uczniów, więc jest to duży sukces.
Gratulujemy !!!!!!

Mam Talent

14 lutego w szkolnej stołówce od rana było gwarno i wesoło, bo zaczęliśmy ten dzień od 6. edycji szkolnego konkursu MAM TALENT. Choć przygotowania do koncertu finałowego trwały od grudnia, do ostatniej chwili nie było wiadomo, kto pojawi się na scenie, bo w scenariuszu zaczęła mieszać grypa. Ostatecznie widzowie obejrzeli 9 występów konkursowych i 2 specjalne.
Publiczność czarowali najpierw uczniowie szkoły podstawowej. Z klasy 2b pojawiła się pięknie śpiewająca Ola Mazela, tańczące w duecie Jagoda Rompczyk i Julia Onychchenko i jeszcze raz Julia Onychchenko – zaprezentowała piosenkę po rosyjsku. Z klasy 3b wystąpił młody magik Adam Siłakowski i niezwykła tancerka Ola Gigiel. Śpiewała Rozalia Konieczna z 4a i tańczył w dziesięcioosobowym składzie zespół taneczny złożony z uczennic klas 4. i 5.
Finał koncertu należał do gimnazjalistów. Gitarzyści z 2a – Kuba Jagiełło i 2c – Mateusz Raczkowski – wspierani przez Wojtka Romanowskiego z Gimnazjum 48 zagrali jako zespół o nazwie: Delta Szwadron Super Cool Comando Wilków Alfa. Julia Aleksa, Olga Hołubowicz i Karolina Kulińska z klasy 3c zaprezentowały nastrojowy występ, na który złożyły się taniec, śpiew i muzyka.
Kiedy jury w składzie: p.dyr. Renata Koziarska, p.dyr. Anna Tarasiewicz, przewodniczący Rady Rodziców p.Grzegorz Giżewski, przewodnicząca samorządu SP 38 Marysia Maciak i przewodniczący samorządu Gimnazjum 31 Alex Szmytka obradowało, widzowie świetnie się bawili. W tym czasie wystąpiła Mistrzyni Polski Kobiet 2015 i Mistrzyni Europy 2016 w beatboxie Victoria Pinck z klasy 2b w porywającym secie. Zatańczył też energetyczny, radosny zespół taneczny ze szkoły podstawowej.
Jury przyznało dwa pierwsze miejsca: Oli Gigiel i zespołowi Delta Szwadron Super Cool Comando Wilków Alfa. Na drugim znalazły się Julia Aleksa, Olga Hołubowicz i Karolina Kulińska, a na trzecim Julia Onychchenko. Swoją nagrodę przyznała również publiczność, w głosowaniu widzów wygrał Delta Szwadron Super Cool Comando Wilków Alfa. Dzięki hojności Rady Rodziców wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni. Dziękujemy!
Gratulujemy Wszystkim występującym! Podziwiamy ich, bo poradzili sobie z tremą, pokazali jak są utalentowani, ambitni, pracowici, odważni. Oklaskujemy zwycięzców. Dziękujemy naszym gwiazdom za uświetnienie konkursu. Dziękujemy widzom za stworzenie fantastycznej atmosfery. Dziękujemy Rodzicom za pomoc w przygotowaniach.
I myślimy o przyszłorocznym konkursie. Do zobaczenia!

Galeria

Nagrody w części dofinansowane przez Radę Rodziców.

Poczta Walentynkowa

Galeria

WALENTYNKOWE CZYTANIE

14 lutego ponownie uczniowie koła teatralnego gościli w świetlicy szkolnej, by poczytać młodszym koleżankom i kolegom. Tym razem przedstawili historię „Zakochanego kundla”. Po lekturze uczestnicy czytania udzielali odpowiedzi na pytania do treści książki. W nagrodę za poprawną odpowiedź otrzymywali słodkie serduszka. Najmłodsi uczestnicy wykazali się niezwykłą pamięcią. Brawo! Do zobaczenia przy kolejnej lekturze.

Bezpieczna Zima

10 lutego 2017 r. w edukacji wczesnoszkolnej odbyło się kolejne głośne czytanie uczniom. Tym razem były to wiersze na temat bezpiecznych zabaw zimowych. Zaproszeni goście, a wśród nich przedstawiciele babć i dziadków naszych uczniów, z wielkim zaangażowaniem odczytali utwory poświęcone tej ważnej tematyce.

Święto nauki

W dniach 30.01 – 3.02,2017 r. w ZKPiG nr 24 obchodzono Święto Gdańskiej Nauki. Projekt Matematyka Inaczej obejmował zajęcia z orgiami, sudoku, haftu matematycznego i gier logicznych. Zajęcia dofinansowano ze środków „miniGranty 2017 Gdańsk się uczy”.

WARSZTATY, TEATRALNE

8 lutego uczniowie kl. IA gimnazjum brali udział w warsztatach teatralnych, które prowadzili: Anna Kwiatkowska, Przemysław Kaznowski i Wiktor Siek – aktorzy grupy TeArt działającej przy ASP w Gdańsku.
Młodzież dowiedziała się, że aktorowi jest potrzebna tężyzna fizyczna, dlatego zajęcia rozpoczęły się od intensywnej rozgrzewki.
Uczestnicy warsztatów ćwiczyli pamięć, koncentrację oraz głośne mówienie, co jest na co dzień potrzebne aktorowi w jego pracy.
Zajęcia przebiegły w miłej i sympatycznej atmosferze.


PROGRAM PROFILAKTYKI WYSTĘPOWANIA DYSLEKSJI


Kolejne kroki związane z przeprowadzeniem badania przesiewowego ucznia kl.II SP:
1) Rodzic dzwoni do sekretariatu PPP5: 58 348 72 82, 663 396 663
2) W rozmowie telefonicznej informuje, iż chce zapisać swoje dziecko na badanie przesiewowe klas II do pedagoga Violetty Piaseckiej.
3) Pracownik sekretariatu PPP5 wyznacza termin jednego badania dogodny dla rodzica.
4) Rodzic zgłasza się z dzieckiem w ustalonym terminie.
5) Na badanie przynosi zeszyty dziecka oraz przybory do pisania.
6) W dniu badania rodzic wypełnia wniosek do PPP5 oraz krótką ankietę dotyczącą dziecka.
7) Uczeń ma wykonane badanie pod kątem występowania ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.
8) Po badaniu wydawana jest pisemna informacja na temat wyników przeprowadzonej diagnozy.
9) Rodzic może umówić się na rozmowę (bez dziecka) z pedagogiem przeprowadzającym badanie w celu uzyskania dokładnych wskazówek i materiałów do pracy z dzieckiem w domu.

Zachęcam do skorzystania z oferty. Mam nadzieję, że będzie to cenna pomoc w profilaktyce wystąpienia dysleksji.